czwartek, listopada 19, 2015

Paleta (XII) Jakub Różalski

ONIEMIAŁEM!
"Jakub Różalski, 34 lata. Ilustrator i artysta koncepcyjny, mieszkający i pracujący w Krakowie. Jego twórczość porusza cały świat, a z propozycjami współpracy odzywają się z samego Hollywood" - taki zapis znajdziemy na Facebooku "Obrazy, których nie znasz, a powinieneś". Takie wizje? Taka fantazja? Dalej czytamy:  "Historia Polski dawno nie poruszała takich tłumów, jak ta w jego wydaniu. Niedługo ukaże się gra oparta na jego dziełach. Mocne. Ważne. Piękne".
 

Ostatnio pisałem, że fantastyka to nie moja bajka. I tak faktycznie jest! A mimo tego jest w stanie zachwycić mnie  podobne malarstwo?! JEST! Bo stoję "przed NIM" i jestem bezbronny.
 
 
 
Pewnie, że ujęły mnie wątki historyczne! A w nie wplecione... metamorfozy! W tym wypadku ponadludzkie postacie-olbrzymy. Odejmuje mowę.
 
 
Pan z tyłu wydrze się: to bohomazy! to zaciemnia obraz! to karykatura! Wół piżmowy? Ale ja uwielbiam to właśnie zwierzę - ową po-lodowcową skamielinę! Jakiś mutant popromienny?  Że niby ktoś uwierzy, że gdzieś istnieje taki świat? No, nie róbmy z odbiorcy sztuki kretyna.
 
 
 
Odnalazłem stosowną stronę Facebooku. Autorską. Świat, który tworzy pędzel i fantazja. Pędzel czy tylko komputer? A czy w tym wypadku maszyna nie przejmuje roli pędzla? Bez najwyższych lotów wyobraźni nie byłoby tych wizji. A, że wplata się w nie autentyczność! Bo jest i sielska wieś, góralska hala, szarża kawalerii, skrzydła husarii, Westerplatte i Monte Cassino oraz "Wojtek"?
 
 
 
"Swoją przygodę ze sztuką rozpoczynał na papierze i płótnie, nad długo przed odkryciem grafiki komputerowej. Jakub w swojej twórczości stara się łączyć klasyczne motywy i malarskość z nowoczesnym wzornictwem i ciekawymi, oryginalnymi koncepcjami. Najważniejsze dla niego jest tworzenie i opowiadanie ciekawych historii, przedstawianie codziennych sytuacji i zwyczajnych ludzi w niezwykłym otoczeniu. Największą inspiracją jest dla Jakuba malarstwo przełomu XIX początku XX wieku, historii oraz codzienne życie. Jego styl można określić mieszanką impresjonizmu z realizmem i naturalizmem" - to obszerny cytat ze strony Polskiej Grafiki Cyfrowej. Gro prac, które tu ujawniam są do kupienia!
 
 
 
 
Za TO właśnie kocham Internet! Bez jego potęgi nie wiedziałbym o istnieniu takiego artysty jak Jakub Różalski. Teraz zamiast pić kawkę, sprawdzać, jak z pracą klasową uporały się Martyna, Karina, Olga i ich klasa, to ja oglądam rewelacyjne grafiki Młodego Artysty. Panie Jakubie - jestem pod wrażeniem. Jestem pełen podziwu. I choć egzaltacja pana 50+ powinna być bardziej wychłodzona, to ja jednak biję Panu brawooo!...
 
 
PS: Samurajska wizja - godna filmu mistrza Akiro Kurosawy!

Brak komentarzy: